۱۳۸۹/۰۴/۱۶

مطمئن باشید این ره به ترکستان است و بس آقای موسوی

جدایی دین از سیاست، یا استقلال نهاد دین از نهاد سیاست؟
نگاهی کوتاه به صحبتهای میرحسین موسوی ؛
جدایی دین از سیاست به معنای نفی حضور سیاسی دین در جامعه است. طرفداران این نظریه، حق هر گونه حضور سیاسی دین در جامعه را نفی می کنند. عمدتا تجربیات انحصارگرایی ها، تندروی ها، خشونت گرایی ها، و تحجرها و ناکارآمدی ها زمینه ساز شکل گیری این تلقی در فرهنگ سیاسی جوامع مختلف بوده است. چنان که “اسلام سیاسی” امروز دلالت ها و معانی مشخصی مانند تروریسم و بنیادگرایی، افراط گرایی و طالبانیسم، و نفی حقوق بشر و حقوق زنان دارد. به باور قائلان به جدایی دین از سیاست، مضار و شرور حضور سیاسی دین در جامعه آن قدر زیاد بوده است، و سرنوشت جوامعی که دین (چه اسلام و چه مسیحیت) حضور سیاسی و حکومتی در آنها داشته آن قدر تلخ و سیاه بوده است، که برای اصلاح حال جوامع (چه از بعد اقتصادی، چه سیاسی، چه فرهنگی، و چه حقوقی) راهی جز حذف دین از حوزه عمومی و کنار گذاشتن آن از عرصه سیاسی و محدود کردن آن به حوزه امور فردی و خصوصی وجود ندارد.
آقای موسوی صحبتهای شما بسیار محترم می باشد و مورد قبول جنبش بسیاری از طرفداران شما ولی من به عنوان شخصی از جامعه ی ایران ، از علاقه ی شما به آیت الله خمینی آگاه می باشم و همان طور که در صحبتهای شما نیز بارها اعلام فرموده اید ؛ اما سوال من از شما این است که به عنوان یک عضو کوچکی از جامعه ی بزرگ ایرانی می خواهم از شما بپرسم که نظر شما درباره ی آینده ی ایران و جنبش سبز و نقش اسلام در این جنبش چیست ؟
آقای موسوی من به عنوان یک شهروند از جامعه ی ایرانی می دانم که دین نه فقط اسلام بلکه همه ی ادیان بازیچه ای است در دست سیاستمداران و همانطور که شاهد بوده ایم در این سی سال نیز چه فجایعی به نام دین در ایران اتفاق افتاده است ، آقای موسوی اگر شما و آقایان دیگر می خواهید راه امام را ادامه بدهید ، مطمئن باشید این ره به ترکستان است و بس
همان طور که آقای کدیور به راحتی صحبتهای حود را تقیه کردند ، شما این کار را انجام ندهید از شما خواستارم سکوت خود را بشکنید و گرنه از نظر اینجانب شما نیز به آرا مردم پشت کرده اید و اعتماد مردم را به خود از بین برده اید

منبع نوشت ؛
چکیده : جنبش سبز با پذیرش تکثر درون جنبش بر استمرار حضور دین رحمانی سرشار از رحمت، شفقت، معنویت، اخلاق و تکریم انسان تاکید دارد و راه تقویت ارزش های دینی در جامعه را تحکیم وجه اخلاقی و رحمانی دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران می داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر